Gandurile unui mort

Category :

Pentru ca imi place mult Blaga, iar aceasta e una din poeziile mele preferate ale sale, m-am gandit sa o descopere si cei ce nu o stiu.

De mînă-aş prinde timpul ca să pipăi
pulsul rar de clipe.
Ce-o fi acuma pe pămînt?
Mai curg aceleaşi stele peste fruntea lui în stoluri
şi din stupii mei
mai zboară roiuri de albine spre păduri?

 

Tu inimă eşti liniştită-acum!
Mult a trecut
de cînd îmi resfrîngeai în pieptul scund
un soare nou în fiecare dimineaţă
şi-o suferinţă veche-n orişice amurg?
O zi?
sau poate veacuri?

 

Un stînjen doar deasupra mea-i lumină.
Flori cu sîni de lapte îmi apasă lutul.
Să pot
eu mi-aş întinde mîna şi le-aş strînge-ntr-un mănunchi
să le cobor la mine,
dar
pămîntul poate nu mai are flori.

 

Gîndul meu şi veşnicia seamănă
ca nişte gemeni
Ce lume se va zbate azi în valurile zilei?

 

Ades un zgomot surd mă face să tresar.
Să fie paşii sprinteni ai iubitei mele,
sau e moartă şi ea
de sute de mii de ani?
Să fie paşii mici şi guralivi ai ei,
sau poate pe pămînt e toamna
şi nişte fructe coapte-mi cad mustoase, grele,
pe mormînt
desprinse dintr-un pom, care-a crescut din mine?

                                                                                                 Lucian Blaga

13 comentarii:

Ina Todoran spunea...

Ti-am zis ca imi place templateul tau? Si cum l-ai accesorizat! Super! Si al meu trebuie schimbat saracul ca e cam vechi si depasit :( Te pupic! ;)

Diana spunea...

Ina, multumesc frumos! Ma bucur daca il gasesti frumos, e drept ca l-am modificat si am lucrat ceva la el dar ma pasioneaza :)
Oricum, acum sunt multe template-uri frumoase, ai de unde alege! Dar e frumos si cum e acum al tau, insa daca te hotaraesti sa ii aduci modificari, succes! Pupici :-*

Cristian Lisandru spunea...

Mulţumesc pentru aceste versuri - este vorba despre o poezie la care ţin mult, cu toate că Blaga nu este aşezat chiar în ultima cameră a sufletului meu...

DOAR NOI spunea...

Da... foarte bine venita. Mai ales ca pe 9 mai a fost ziua lui de nastere, iar 6 mai, ziua mortii. Nu stiu exact cati ani au trceut, dar se pare ca ai fost inspirata.
Multumesc pentru poezie. Nu o stiam. Astfel ma culturalizez si eu. Din intamplare. Noroc ca sunt pe faza si am urechi ciulite si ochii impartiti in 4.
Seara frumoasa.

Anonim spunea...

Voi raspunde poeziei postate aici cu alte cateva f frumoase... Mi-ar fi placut sa-ti pot pune din poemele mele dar nu se poate(nu sunt publicate si-as risca mult!!)...Ca si tine,draga mea,imi place Blaga dar f tare St.O.Iosif,Baconski,Goga,Bacovia...

"Eu te-am iubit si poate ca iubirea
In suflet inca nu s-a stins de tot;
Dar nici neliniste si nici tristete
Ea nu iti va mai da,asa socot.
Fara cuvinte te-am iubit,fara nadejde
De gelozie,de sfiala chinuit.
Dea Domnul sa mai fii candva iubit
Asa adanc,asa gingas cum te-am iubit."
1829-A.S.Puskin-Rusia


"Te duci,si cum privesti nepasatoare,
M-abat din cale si ma simt murind...
Pierdut spre tine bratele-mi intind
Ca-n urma unei viziuni fugare,-
Dar nu mai pot in ele sa te prind.

Te duci, - si ca o umbra ratacita
Te voi dori in zilele pustii,
Te voi striga in noptile tarzii,-
Si-n veci voi plange varsta fericita
Cand nu stiam ce-nseamna a iubi!

O,dulce fericire risipita!
De ce-ai venit si pt ce-a fost scris
Sa-mi schimbi tu viata-n iad si-n paradis?
Te duci,si simt pe fiece clipita
Ca pierd in tine cel din urma vis..."
"Te duci"-St.O.Iosif

Nichita Stanescu spunea ca: "Poezia este starea cea mai fericita a sufletului nostru..."
Iata ca poezia atrage dupa sine...poezie! Si toate astea combinate cu muzica fenomenala de-aici!! Bravo!!!
Pupici poetici,visatori,trezind melancolii in zori si adormind pe-un brat de flori!!
L'automne

Diana spunea...

Cristi ma bucur ca te-am nimerit cu postarea acestor versuri si multumesc inca o data ca esti atat de fidel raftului cu ganduri :)

Doareu, asa-i ca e minunata? Eu o gasesc extraordinara!!!

Diana spunea...

Offff L`automne asa ma lasi tu fara de cuvinte intotdeauna!!!! Dar ca ai scris si tu poeme, asta sa stii ca nu ma mira, si stii de ce? Pentru ca doar oamenii asa puri ca tine o pot face!! Te felicit din tot sufletul!!!!! Si poate o sa le publici candva...
Prima o stiam, a lui Puskin, e printre preferate, e superba!!! Dar cu a doua m-ai lasat muta!!!!!!
E incredibila, o citesc, o citesc, o recitesc si nu ma mai satur!!! MULTUMESC scumpa mea prietena!!!
Am terminat acum de adaugat in playlist cateva piese absolut superbe!! Sa le asculti pe toate!!!!
Imbratisari calde si pupici pe obrajori!

Diana spunea...

Lîngă patul unde stau
Bate luna pe podele,
Nu ştiu luna bate, sau
A căzut omăt pe ele.

Fruntea mi-o ridic, privesc
Luciul zărilor deşarte;
Fruntea-mi cade şi gîndesc
Trist la ţara mea departe…

"Clar de luna"- St.O.Iosif

Anonim spunea...

Ce bine ca mi-ai zis de noile melodii!!...Tocmai le reascultasem pe toate celelalte... Wow,sunt absolut de exceptie,minune,nu alta!! Mersi din suflet pt minunatiile de cuvinte frumoase!!!!!!!!!!! Si numai pt sufletelul tau frumos si sensibil,mai adaug ceva la fel de miraculos... Sa dam play si sa incepem...

"Esti singura astazi,tu,inima mea
Biserica veche-n ruina,
Sub bolta ta sfanta, -nnegrita de vremi
Azi nici un drumet nu se-nchina.

Esti singura astazi...Peretii-s batrani,
Nu-i cantec in stranele mute,
Icoanele-s sterse,si nimenea nu-i
Altarul uitat sa-l sarute.

Prin neguri arare s-abat amintiri
Lacasul pierdut sa si-l vada,
Si falfaie tainic din aripa lor
Ca groaznice pasari de prada".
................................................
"Esti singura"(fragm.)-O.Goga

"Sunt ceasuri cand uitarea parca vine
Potirul ei vrajit sa ti-l inchine,
Se face-atuncea,ca-ntr-o sihastrie,
O liniste netarmurita-n tine.

Te lasi furat de tainica betie
Ce-o da uitarea,- si-i atat de bine
In tihna dulce-a zarilor senine
Ce te razbuna dupa vijelie...

Dar e de-ajuns un departat ecou
Al amintirii pline de dojana:
Infiorat,duci mainile la tample
Si simti fara de veste ca te umple
Un plans amar,ca s-a deschis din nou
Si-ti sangeraza-n suflet vechea rana..."
"Rana"-St.O.Iosif

"Adio,dulcea mea durere
Ce-atat de mult m-ai chinuit.
Te las ca nu mai am putere
Sa te urmez pan-la sfarsit.

Tu esti sfioasa si curata
Ca floarea alba de pe stanci,
Dar ai faptura vinovata,
Cu ochii negri si adanci.
Si nu-ntelegi ca eu sunt bietul
Nebun culegator de flori
Ce ma ridic incet cu-ncetul
Pana la stancile din nori.
Dar forma ta inselatoare
Ia calea timpului apus,
Si cand ajung pana la floare,
Ea se ridica tot mai sus"
"Adio"-Duiliu Zamfirescu

Doamne,acum e randul lui Vitas,ce bine ca l-ai pastrat!!!!!!!!! Ce bine se-armonizeaza cu restul melodiilor ascultate pana acum... Pe toate,pe toate le-ascult pana ma culc!!!!! Imi vor face somnul si visele mai line!!!!!!!! Mai,mai,da' bine le-ai mai ales!!!!!!!!!!
Sa vad ce mai zici de versurile astea...Ce ma bucur ca ti-au placut celelalte,am banuit eu ca-l stiai pe Puskin dar am vrut sa fiu in ton cu Vitas!!
Te pupic,iubi mic!
L'automne

Diana spunea...

Hihi chiar acum citeam poezii de Duiliu Zamfirescu, ce coincidenta!! Inca nu ajunsesem la "Adio" care e atat de frumoasa....
Ce sa mai zic de "Rana" a lui S.O.Iosif?! Mi-a ajuns direct la inima!!!! Ce minunatii, nu??? Cum iti umplu sufletul poeziile, muzica... Simti ca iti vibreaza si iti da frau liber la visare!!
Ce ma bucur ca iti plac piesele alese, stiam eu ca le vei asculta cu placere! Nu m-am inselat.
O noapte presarata de vise care sa iti incalzeasca sufletul! Si multi pupici!! :-*:-*

Lavinia spunea...

Draga mea, devine o incantare din ce in ce mai mare pentru sufletul meu sa iti citesc postarile! Am recitit cele doua poezii si ti-am ascultat noul playlist. M-am dus direct spre biblioteca si mi-am luat volumele preferate de versuri in brate si am inceput sa recitesc ce-mi era drag! Iti multumesc pentru aceste postari care m-au facut sa-mi aduc aminte sa-mi mai hranesc si sufletul!
Te pup!

broscutza spunea...

Fiindca sunteti sursa mea de romantism si ravasire sentimentala, vreau sa-mi spuneti ce parere aveti despre poezia mea preferata:

Doamne, daca-mi esti prieten,
Cum te lauzi la toti sfintii,
Da-i in scris porunca mortii
Sa-mi ia calul, nu parintii

Doamne, daca-mi esti prieten,
Nu mai otravi ursita,
Da-i in scris porunca mortii
Sa-mi ia calul, nu iubita

Doamne, daca-mi esti prieten,
Nu vorbi cu toti zurlii,
Da-i in scris porunca mortii
Sa-mi ia calul, nu copiii

Doamne, daca-mi esti prieten
Cum tot spui in gura mare
Inainte de culcare,
Da-i in scris porunca mortii,
Cand si-o pregati pumnalul,
Sa-l infiga-n mine, Doamne,
Si sa-mi lase-n viata calul

Spiridon Popescu

Ma cutremura poezia asta, de n-am cuvinte! Va pup si va iubesc pentru toate sentimentele frumoase pe care le treziti in mine! Va multumesc!

Diana spunea...

Lavi, ma bucur atat de mult ca te simti bine aici cu noi!
Din ce in ce mai mult te descopar ca fiind un suflet cald si bun si e o incantare!!
Pai trebuie sa ne mai si oprim adesea din nebunia asta a vietii si sa ne hranim sufletele cu astfel de lucruri frumoase!
Va pup dulce, pe tine si pe scumpica cea mica! :-* :-*

Broscutza scumpa, e atat de frumoasa si poezia ta de suflet! Se regaseste in ea atat de multa iubire fata de aproapele nostru, iar ultima strofa e cea mai frumoasa!!
Si noi te pupam, sufletel cald si frumos!!