Acuarela

Category :


     Trăiesc in orașul cu trei anotimpuri pe zi. Unul din acestea este cu siguranță toamna cea ploioasă. Rece si umedă cu vant nervos ce-ti suflă-n față. Cateodată ea persistă, alteori e mult prea grăbită. Soarele e prea timid, cu greu își face apariția. Vine, stă puțin, ca mai apoi să plece. E pe principiul mai răruț că-i mai drăguț.                                                                                        Mereu mi-a plăcut Minulescu iar această poezie se potrivește perfect acestei zile.    
                                            Acuarelă   
În oraşu-n care plouă de trei ori pe săptămână
Orăşenii, pe trotuare,
Merg ţinându-se de mână,
Şi-n oraşu-n care plouă de trei ori pe săptămână,
De sub vechile umbrele, ce suspină
Şi se-ndoaie,
Umede de-atâta ploaie,
Orăşenii pe trotuare
Par păpuşi automate, date jos din galantare.
În oraşu-n care plouă de trei ori pe săptămână
Nu răsună pe trotuare
Decât paşii celor care merg ţinându-se de mână,
Numărând
În gând
Cadenţa picăturilor de ploaie,
Ce coboară din umbrele,
Din burlane
Şi din cer
Cu puterea unui ser
Dătător de viaţă lentă,
Monotonă,
Inutilă
Şi absentă…
În oraşu-n care plouă de trei ori pe săptămână
Un bătrân şi o bătrână -
Două jucării stricate -
Merg ţinându-se de mână…

11 comentarii:

di spunea...

Uffff...draga mea Diana, dacă ai şti ce soare frumos a stralucit azi peste oraş! Şi cât de multe grade ne-au promis meteorologii în termometre pentru zilele ce vin....Ştiu ce fac! O să strâng câteva raze într-o sticluţă pe care ţi-o trimit prin poştă. Să te bucuri cu noi de căldura soarelui. Mai desuţ. Că e şi mai drăguţ. Pup

Ioana spunea...

Frumoasa poezie!

Lavinia Ștefan-Filip spunea...

Ce frumos ai spus! "Trăiesc in orașul cu trei anotimpuri pe zi". Si cind te gindesti ca unii au un anotimp tot anul! :))
Merci pentru Minulescu - chiar nu mai citisem de multa vreme vreo poezie de-a lui.
Duminica frumoasa, Diana draga mea! :)

Lavinia Ștefan-Filip spunea...

Si frumos playlistul tau - uitasem sa-ti zic :) Pupici

Diana spunea...

Di, tare frumos mi-ai zis tu! Si eu iubesc caldura si soarele, ce bine ma simt in prezenta lor,off, ca pestele in apa! Asadar, astept sticluta de la tine ca, asa e,atunci cand soarele e desut e muult, muult mai dragut:) Pupici

Diana spunea...

Ioana, ma bucur ca ti-a placut poezioara!

Diana spunea...

Multumesc frumos Lavinica, si eu iti doresc tie o duminica plina cu soare si voie buna!
In playlist am pus cateva din melodiile mele de suflet, tot am zis ca il mai schimb dar parca nu ma indur :)) Multi pupici de la omu` ploii :))

Vish spunea...

Nice Post..

Diana spunea...

Thanks Vishal !

Anonim spunea...

Exista si melodie cu aceleasi versuri "in orasu-n care ploua" pe care o interpreteaza Daniel Iancu.:) Si mie imi place mult poezia. Imi pare rau ca am dat anonim dar nu am reusit sa imi fac cont. Florina Stoian

Diana spunea...

Bine ai venit pe aici, Florina! Imediat am fugit pe youtube ca sa o ascult, chiar nu stiam, multumesc pentru pont! Este foarte frumoasa!